Haapsalu kurortas Estijoje

Grįžę iš Helsinkio į Estiją, važiavome link Saremo. Buvo vakaras, tą pačią dieną salų jau nepasieksime, bet norėjome prie jų priartėti ir apsinakvindinome Haapsalu miestelyje. Ir jis pasirodė esąs net labai vertas dėmesio. Gal ir nėra didelis, bet tikrai gražus.

Haapsalu – kurortinis miestas vakarų Estijoje, Baltijos jūros Hapsalu įlankos pakrantėje. Lianės apskrities administracinis centras. Čia vystoma tekstilės ir maisto pramonė, žvejyba. Šis miestelis garsėja sanatorijomis ir gydančiomis purvo voniomis. Tartum mūsų Druskininkai.

Mums reikėjo nakvynės vienai nakčiai, ieškome pigesnio, bet patogaus varianto. Radome butą, toleliau nuo centro, priemiestyje, kur ramu ir gražu. Tik privažiuoti pavyks tik su automobiliu, autobusu nenuvyksi. Bet keturiese už butą mokėjome vos 50 eu. Ir valgyti išsikepėm, ir išsimaudėm, išsimiegojom. Tikrai šauni vieta nakvynei. Nuomojo rusas, kuris dar parekomendavo lietuvio piceriją miestelio centre. Nakvojome ČIA.

Buvome miestelyje tik vieną vakarą – daug gal ir nepapasakosiu, bet čia labai ramu ir gražu, važiavome prie jūros įlankų nuleisti saulės. Vos spėjome pamatyti, kaip raudonas saulės rutulys dingo vandenyje ir nudažė dangų rožiniais atspalviais. Čia gera sėdėti ant suoliuko (yra vienas grojantis pačiame centre) ir skaityti, fotografuoti ir vaikščioti, minti dviratį ar šiaip būti.

Paklausite, o ką čia dar veikti. Iš tikro, pasinaudokite progą ir nueikite į spa, masažus ar kitas procedūras. Verta pasimėgauti gyvenimu, nors ir labai pigu nebus.

TRIP ADVISOR rasite lankytinų objektų ir restoranų su įvertinimais sąrašą.

Taipogi, galite užsikabarokšti į apžvalgos bokštus, stebėti paukščius ir gerėtis gamta.
Vienas iš paukščių stebėjimų bokštų – Haeska. Tai vienas geriausių vietų paukščiams stebėti Europoje. Jis puikioje vietoje, kur matosi daug migruojančių paukščių. Čia sumuštas rekortas, per dieną pastebėtos net 128 skirtingos paukščių rūšis, stebint iš šio bokšto. Jis stūgso privačioje teritorijoje, bet lankyti galima nuo saulėtekio iki saulėlydžio. Nemokamai.

Aplankykite ir Vyskupo pilies griuvėsius –  tai XIII-XVI a. buvęs Saare-Lääne vyskupystės centras. Tai vienas iš geriausiai išsilaikiusių viduramžių pastatų mieste. Tvirtovę juosia siena, kurios ilgis – 803 m. Katedra, baigta statyti 1270 m. – didžiausias tokio tipo statinys Baltijos šalyse. Pasak legendos, kiekvieną rugpjūtį katedros krikštynų koplyčioje pilnaties metu pasirodo paslaptinga Baltoji Dama. Nuo 38 metrų aukščio bokšto galima grožėtis įspūdigais apylinkių vaizdais.

Mane sužavėjo tai, kad net ir nuvažiavę vėlokai vakare, nuleidę saulę, radome atvirus vartus ir galėjome pasivaikščioti po teritoriją, girdėti, kaip viduje gieda vienuolės. Tai buvo be galo graži vieta, daug suoliukų ir tikrai įspūdinga pilis, tinkanti filmuoti “Sostų karams” ar panašiems serialams.

Jos viduje rasite muziejų. Į jį, deja, mes nespėjome, bet irgi būtų įdomu. Katedrą rasite adresu Lossiplats-3, Haapsalu linn, Haapsalu. Suaugusiems bilietas kainuos 10 eu, vaikams 5 eu.

Dar galite aplankyti Marijos-Magdalenos cerkvę, pastatytą 1852 metais. (adresas: Rüütli tn 2, Haapsalu)

Miesto galeriją rasite Posti 3, Haapsalu 90510, Estonia

Geležinkelio ir susisiekimo muziejų rasite Raudtee 2, Haapsalu 90504, Estonia.
Tai kelionė laiku, inovatyvi paroda ir ekspozicija, kuri supažindina su tuo, kaip keitėsi Estijos geležinkelis per pus antro amžiaus. Taip pat ekponuojamos ir įvarios susisiekimo priemonės – telegrafai, senoviški telefono aparatai, televizoriai.

Rasite ir mano minėtą Čaikovskio suolelį, kuris ne tik vizualiai dailus, bet ir groja.
Adresas: P. Tchaikovsky Boulevard, Haapsalu 90502, Estonia

Nuostabią promenadą rasite adresu Promenaadi tn, Haapsalu, Estonia – pasivaikščiokite gražų vakarą ir širdis tikrai apsals.

Jei keliaujate su vaikais, verta užsukti ir į  “Ilon’s World of Wonders” muziejų, kuriame eksponuojami rašytojos Astridos Lindgren darbai, jos iliustracijos. Čia galima žiūrėti filmukus, piešti ir bus tikrai įdomu. Adresas: Kooli 5, Haapsalu 90502, Estonia

Žinoma, pasivaikščiokite po senamiestį. Miestelis nedidelis, tad tikrai daugumą objektų nesunkiai pasieksite pėščiomis. Tai labai rami vieta, kurioje vasarą labai gera. Ir jūra čia pat.

O, jei norite užsukti į piceriją, kurią atidarė čia gyvenantis lietuvis, eikite į “Cafe Micio“, adresuKarja 20, Haapsalu 90503 Estonia.

Mes čia tik sustojome nakvynei, bet praleidome tikrai labai gražų vakarą ir mus nustebino, koks gražus šis miestelis, kurį visai netyčiom aptikom. Sekančią dieną išrūkom link Saremo salų, bet tikrai atsikandome ir Haapsalu ir ypač įsiminėme didingą ir mistišką pilį. Jei keliaujate po Estiją ir jums pakeliui – tikrai užsukit bent valandėlei.

FB: https://www.facebook.com/kelionduone/

One Reply to “Haapsalu kurortas Estijoje”