Keliavau po Ispanijos pietus, kol galiausiai iš Sevilijos FLIX autobusu pasiekiau ir Lisaboną, kur penkioms naktims likau. Tai pirmas mano kartas Portugalijoje, tad potyrių daug. Kokį įspūdį Jums paliko Lisabona, o gal lankotės čia pirmą kartą?
Patarimai keliaujantiems Lisabonoje, tikiu, irgi pravers.
Aplankiau ir zoologijos sodą, ir Lisabonos okenariumą, ir įvairiausių monumentų, muziejų. Norit ir jūs?
Noriu pasidalinti dar 5 pastebėjimais apie LISABONĄ ir jos transportą, kurie ir kitiems keliaujantiems gali būti naudingi:
1.) Lisabonos viešasis transportas: kaip keliauti Lisabonoje?
Autobuse galima nusipirkti vienkartinį bilietėlį iš vairuotojo, bet toks kainuoja 2,10 € , tad gana brangu, o ir negali persėsti. Atsiskaityti leidžia tik grynais.
O transporto bilietą-kortelę (Navegante) gali įsigyti pagrinde metro stotyse (taip pat didžiosiose stotyse, uostuose, traukinių stotyse), kur pamatysite automatus.
Ten galima nusipirkti ir vienkartinį bilietą, ir dienos bilietą. Gausite geltoną kortelę Navegante , kuri papildomai kainuos 0,50 € ir ją galima bus pildyti, tad panaudojus neišmeskit, jei nepaliekate Lisabonos.
Tiesa, jei geltonąją kortelę pirkote su vienkartiniais bilietukais, ją papildyti galima bus tik jais. O jei norėsite dienos ar kitokio pobūdžio bilieto, reikės ir naują kortelę pirkti, tad tai kiek erzino.
Perkant automate vienkartinis bilietas kainavo po 1,80 € ir galiodavo valandą nuo pasižymėjimo (galima persėsti). Tie patys bilietai galioja metro, autobusuose, tramvajuose.
(Tik atkreipiu dėmesį, kad traukiniams, laivams ar autobusams Sintros mieste jau reikalingi kiti bilietai. )
METRO turi keturias linijas – viena veža ir į oro uostą -, jose susigaudyti nesunku.
O ir google maps Lisabonoje labai neblogai rodė maršrutus ir galimus keliavimo būdus.
Dienos bilietas kainuoja 6.80 € ir jis tinka metro, autobusams, tramvajams.
Jei norite naudotis ir vandens tranportu – 9.80 €
O jei norite važiuoti traukiniais (pavyzdžiui, vykti į Sintrą) tuomet Jums reiks brangesnio varianto 10.80 €.Powered by GetYourGuide
2.) Lisabonos TRAMVAJUS 28
Apie tramvajų 28 tikriausiai girdėjot? Jis vintažinis ir rieda vaizdingu maršrutu per siauras Lisabonos gatveles, kur kiti autobusai ar tramvajai rečiau užsuka. Turistams čia “must do” ir žmonių visad daug (saugokitės kišenvagių ir įlipkite pirmoje maršruto stotelėje).
Jei norėsite pirkti bilietuką iš vairuotojo – galit. Bet mokėti galėsite tik grynais ir jis kainuos daugiau nei paprastuose tramvajuose – 3 €.
BET, jei turėsite mano minėtą Navegante kortelę, kurioje bus ar vienkartinis bilietukas, ar būsite nusipirkę dienos bilietą – papildomai mokėti nereikės. Tad labai rekomenduoju šiuo patarimu pasinaudoti, kad nereiktų permokėti.
Maršrutas turi daug stotelių, žmonių daug. Tad nepatarčiau juo važiuoti, jei tiesiog tinkamas maršrutas, bet nenorite šios pramogos, ilgiau esate Lisabonoje.
Man buvo įdomu, du kartus važiavau, bet didelio įspūdžio nepaliko, nes žmonių masė, labai staigūs posūkiai ir itin dažni sustojimai… Bet, jei kojos pavargo ir pavyksta rasti vietą atsisėsti, verta kartą pravažiuoti ir pasidairyti.
Tik nuvylė, kad jie visi išorėje reklamomis iškabinėti, to vintažinio įvaizdžio nedaug likę, o ir nuotraukose neatrodo taip gražiai.
3.) Patiems reikia sustabdyti autobusus Lisabonoje
Na, su metro viskas kaip ir aišku. Bet su autobusais situacija kiek kitokia nei dauguma esame pratę.
Gyvenom ne centre, tad sėdėjau ryte viena stotelėje, akis įbedus į telefoną, o mano autobusas nesustojęs pralėkė pro stotelę nesustojęs. Vėliau supratau, kad, jei noriu, kad sustotų, turiu jį pati sustabdyti. Tai daryti reikia iškėlus ranką – duodant vairuotojui ženklą, kad norite, kad jis leistų įlipti.
Taip pat, važiuojant autobusu, jis nebūtinai sustos stotelėje, kur Jums reikia. Dažniausiai jį sustabdo kiti žmonės, tad bėdų nekyla, bet turėkite omenyje, kad prieš privažiuojant Jums reikalingą stotelę, būtų paspaustas mygtukas STOP ir kad vairuotojas žinotų, jog yra norinčių išlikti sekančiame sustojime.
4.) Nenuvertinkit atstumų Lisabonoje
Mėgstu daug vaikščioti ir, jei miestas nėra labai didelis, dažnai daugiausia po jį keliauju kojų pagalba. Ypač, jei gyveni centre ar netoliese. O pavyzdžiui Sevilijoje dar labai pasitarnavo miesto dviračiai.
Lisabonoje viešojo transporto reikės, nes kai kur atstumai nedideli, bet kai kur jau geroki – pavyzdžiui, jei važiuosit į zoologijos sodą, okeanariumą, lankysit Belem bokštą ir Jaronimo vienuolyną.
Bet ir kartais atrodys, kad tai 10-20 minučių kelias pėščiomis, visai netoli, bet teks kopti aukštyn ir tai bus tikra treniruotė.
Lisabonoje būtinai reikia patogių sportbačių ir ištreniruotų blauzdų.
Čia lipti aukštyn reiks daug, jei nenorite kliautis vien transportu, ir tikrai dauguma pavargs. Kai lipdavau ligi apžvalgos aikštelių, lankytinų objektų, tikrai jausdavausi kaip po gero žygio.
Jei esat sportiški – gal net smagiau. Bet mažiau išsitreniravusiems siūlau apgalvoti kelionės planą ir nevengti viešojo transporto, nes ir juo naudojantis teks pakankamai pavaikščioti, o tiek nuvargti, kad nebūtų gera keliauti, juk nesinori.
O ir turėjau tokią situaciją, kad klaidžiojau aplink Katedrą, skubėdama į autobusą, kuris turėjo mane nuvežti iki Lisabonos Akvariumo. Matau, kad ji turi būti šalia, eiti trys minutės, bet niekaip nerandu tos reikiamos, o kiek bandau leistis žemyn, atsimušu į akligatvius. Galiausiai užėjau į vieną restoranėlį ir paklausiau padavėjos – pasirodo reikėjo du aukštus leisti gatvės liftu (jis nemokamas) ir aš klaidžiojau todėl, kad buvau virš stotelės, kurios man reikia... O dar skubant link jos man sugebėjo pasiūlyti žolės – tokia ta Lisabona 🙂
5.) Lisabonos dviračiai ir TukTukai
Kaip jau supratot, Lisabonos centras tai akmenuotas, status siaurų gatvelių labirintas. Tikrai ne kiekvienam ten dviračiu važinėti bus malonu, o ir ne visuose skersgatviuose net leidžiama.
Bet pavyzdžiui nuo Belem bokšto palei uostą yra nutiestas gražus dviračių takas. Galvojau, kad gal verta miesto dviratį pasiimti, kad sugrįščiau arčiau centro ir nereiktų važiuoti autobusu ar tramvajumi.
Nors turistų nemačiau daug (kaip pavyzdžiui Sevilijoje), kurie tais salotiniais dviračiais važinėtų.
Parsisiunčiau GIRA programėlę, užsiregistravau.
BET programėlė strigo, veikė tik portugalų kalba, siūlomos kainos pasirodė gan didelės… Tad pasidaviau ir nulapnojau į stotelę.
Bet dabar skaitydama internete randu, kad dienos GIRA dviračio pasas tekainuoja 2 € (45 min kelionė įskaičiuota), savaitės 15 € su priemoka 0.10 € už kiekvieną 45 minučių kelionę.
Mėnesio 25 € + 0.10 € už kiekvieną 45 minučių kelionę.
Man programėlė metė kainas virš 7 € savaitei ir nesiūlė dienos plano, pigesni planai buvo tik vietos gyventojams, portugalams… Nežinau, galbūt man tiesiog nepavyko susigaudyti, nes nebuvau pasiruošus, bet tai, kad nemačiau daug turistų jais naudojantis, man reiškia, kad vis tik sistema nėra labai patogi.
Beje, Lisabonoje šalia yra ir nemažai BOLT elektrinių dviračių ir paspirtukų, tad per programėlę išsinuomoti juos gali būti greitesnis variantas.
Turistams pritaikytų TukTuk’ų pamatysite visur prie lankomų objektų. Kai kurie net ypatingai išpuošti, kad išsiskirtų. Čia reikia su vairuotojais tartis asmeniškai, priėjus klausti kainos ir susitarti. Girdėjau, kad valanda nuo 40 € , bet kainos gali stipriai skirtis, priklausomai nuo vairuotojo, maršruto, kuriuo Jus veš. Jie gali pasitarnauti ir kaip taxi, ir kaip gidai, sudarę turistinę programą.
Nėra pigus variantas, bet turint nedaug laiko ir norint pailsint kojas, tikrai galima pasinaudoti galimybe.
Beje, jei reikės kažkur Lisabonoje palikti lagaminus – galite per RADICAL STORAGE pamatyti daugelį bagažo saugyklų su adresais, kainomis ir išsirinkti, kur būtų patogiausia.
Kaip Jūs keliavote Lisabonoje?
PS:. Pirkdami bilietus ar įsigydami turus per pateiktas nuorodas, padedate šiam puslapiui, nes Jums tai nieko nekainuoja, o aš gaunu mažą komisinį mokestį. AČIŪ.
Pingback: Ką aplankyti ir veikti LISABONOJE, Portugalijoje? - Kelionduonė
Pingback: Kur keliauti Europoje Vasarį ir Kovą? Kelionių kryptys 2025 - Kelionduonė