Vyno kelias Prancūzijoje: OBERNAI, RIQUEWIHR , COLMAR Elzase (VII kelionės dalis)

Važiuojame vyno keliu Prancūzijoje, kur aplankome pasakiškus miestelius Obernai, Riwuewihr , Colmar ir apsistojam Remiremont.

Savarankiška poros savaičių kelionė automobiliu Po Vokietiją, Prancūziją ir apylinkes prasidėjo nuo plaukimo keltu iš Klaipėdos į Kylį, Vokietiją.

Vokietijoje aplankėm  Nienburgą, Brėmeną.
Ir Erfurtą ir Veimarą. Tuomet Koburgą, Bambergą ir Niurnbergą.
Rotenburgą prie Tauberio bei Ulmą.
Dar Štutgartą.

Vyno kelias Prancūzijoje, Elzase

Prancūzijoje aplankome Strasbūrą ir toliau vyno keliu keliaujam po Prancūziją.

*septinta kelionės dalis*

Čia geriausia keliauti automobiliu. Nuosavu arba išsinuomoti automobilį.
Kitas variantas, jei nevairuojate, nusipirkti turą iš Kolmaro ar Strasbūro į vyno kelio miestelius.

alsace france wine road map, vyno kelias elzace prancuzijoje zemelapis,

Nuo ryto nuo miestelio iki miestelio per vynuogynus.
Kažkas nuostabaus – atrodo, kad patekom į pasaką, į senovišką fikciją, rodančią, ką sugeba gamta.
Mus supa kalnai. Važiuojam serpantinais ir beveik kilimetro aukštyje ir net užgula ausis.

vyno kelias elzase prancuzijoje, vynuogynai, vynuogiu laukai prancuzijoj, wine road france, grapeyards winemakers

Tai kepina kaitra, tai bloškia liūtys.
Sustojam kažkur pakeliui, tarp pievų stovinčiam abejotinos kondicijos kioskelyje, kur suvalgom po picą, kuri pasirodo kepta pečiuje ir skanesnė už daugumą vilnietiškų.
Ten dirbantys nekalba jokia kita kalba tik prancūzų, nuolat mus kalbina ir nežino tokios valstybės, kaip Lietuva. Užtat parodom jiems žemėlapyje ir jie atpažįsta bent Lenkiją.

alzace france wine road, vyno kelias prancuzija

Vynuogynai. Rodos, milijonas vynuoges brandinančių krūmų. Gandralizdžiais paženklintas Elzasas. Sustojame miesteliuose: Obernai, Barr, Andlau, Chatenois, St. Hyppolyte, Bergheim, Ribeauvillé, Riquewihr, Colmar…

green grapes growing on grapeyard in france wine road alsace, vynuoges vyno kelyje prancuzijoje elzase

Obernai – Obernė Prancūzijoje, vyno kelyje

Sustojome Obernai miestelyje, 25 km nuo Strasbūro, kur ir magnetą su gandru parsivežiau.
Kiekvienas miestelis žavus, vokiškai prancūziškas ir autentiškas.
Obernai mieste gimė Elzaso globėja Šv. Odilė.

Aplankykite neogotikinę Šv. Petro ir Povilo bažnyčią,  miesto rotušę, Šv. Odilės fontaną, viduramžius menančią turgaus aikštę.

Aplankyti galite ir Vogėzų kalnuose esantį VI amžiaus Šv. Odilės vienuolyną, kurio koplyčioje Elzaso globėja palaidota. Tikima, kad Šventoji turėjo akių ir ausų ligas gydančių galių.
Prie vienuolyno yra ir šaltinis, kur galima pasisemti į nuosavą tarą šventojo vandens.

Riquewihr / Rikvyras Prancūzijoje

Rikvyras (Riquewihr) mums paliko didžiausią įspūdį.
Jei reiktų tik vieną vyno kelio miestelį išsirinkti, būtų šis Elzaso pasakiškas miestukas.
Neveltui Rikvyras pramintas Elzaso provincijos perlu, rislingo vyno sostine.

pink hair girl from being in riquewihr france wine road and wine yards and growing grapes around, vyno kelyje prancuzijoje

Su dekoruotais XVII a. nameliais, senoviniais stoglangiais, siaurom gatvelėm, gardžiais likeriais ir vynu, visur aplink esančiais vynuogynais, bičių spiečiais…

Visas vyno kelias toks spalvingas ir pasakiškas. O tuos miestelius jungiantys vynuogynų laukai tikrai verti gyvo pamatymo.

vyno kelias prancuzijoje, gandrai ir dekoras vyno kelyje elsase, alzace france wine road

Važiuojam vyno keliu praktiškai serpantinais, pusiau užsimerkę, pusiau apžavėti ir suprantame, kad dėl tokio oro, kai iš karščio staiga stipriai apniuko ir pradėjo laidyti strėles Perkūnas – tai rūkas, vertikaliai einantis ir sudarantis debesis tartum cukraus vatos gniutulus. O išsigandom, kad gaisras.
Vėl – gamtos keliai nesustoja patodyti naujų stebuklų.

Powered by GetYourGuide

Tai, kuriuos vyno kelio miestelius aplankysite, labai priklauso nuo Jūsų. Mes stojome tikrai daugumoje, visi jie panašūs, bet ir savaip žavūs. Vyno paragausit, kažkur užkąsite. Labai padeda turai ir neilgos ekskursijos geriau pažinti apylinkes ir atveria jų istoriją bei grožį.

Colmar – Kolmaras Prancūzijoje,
vyno kelyje, Elzase

Kolmaras jau didesnis ir laikomas Elzaso brangakmeniu.
Ir tikrai gražus, net turintis kanalą, šurmuliuojantis.

Apžiūrėkite fachverkinius senamiesčio pastatus, atraskite jaukias suvenyrines ir išgerkite vyno (jei nesate už vairo). Čia siaurų gatvelių labirintai ir tikrai labai idiliška aplinka.

vyno kelias prancuzijoje elzasas

Kolmaro mieste apžiūrėkite:

O ir kaip tik ten būnant jau sutikom būrius futbolo sirgalių, nes prasidėjo svarbios pasaulinės futbolo varžybos. Tokios minios sėdi lauko kavinėse prieš ekranus, vieni kitiems paišo tautines vėliavas ant skruostų.

football fans in colmar france with french flag, prancuzijos fanai kolmare prancuzijoje,

Nakvynė vyno kelyje Prancūzijoje

Mes apsigyvenom nelabai toli Kolmaro esančiame Remiremont Prancūzijos miestelyje, jau Lotaringijos regione.

Prancūzai tą vakarą laimėjo pasaulio futbolo čempionatą. Visas miestelis pypsėjo, dūko, šoko ir gėrė iki paryčių, nors ir pliaupė lietus. Tokia euforijos banga užplūdo Prancūziją, kad buvo taip gražu, kad net kiek baugoka.

alsace building and french flag made from shirts from the window, vyno kelyje prancuzijoje veliava ir kolmaras

Kur nakvoti vyno kelyje? Galite rinktis Kolmarą, kuris taps poilsio vieta po visos dienos klaidžiojimo po kitus Elzaso miestelius. Bet galite apžvelgti įvairius pasiūlymus – net ir mažuose miesteliuose rasite viešbutukų, hostelių. Kur pasirodys priimtina kaina ir geros sąlygos – griebkit. O ir labai priklauso, kiek laiko turite, kiek dienų norite skirti vyno keliui. Mes skubėjome, tad neturėjome galimybės nakvoti įvairiuose miesteliuose ir ten vakaroti.

Sekmadieniais Prancūzijoje nedirba jokios parduotuvės , o ir miestas po pergalės primena riaušes, tad valgom “nedavirtus” makaronus, bet viskas labai gerai. Sekančią dieną važiuojame toliau, į Nancy bei Metz miestelius.

PS:. Pirkdami bilietus ar įsigydami turus per pateiktas nuorodas, padedate šiam puslapiui, nes Jums tai nieko nekainuoja, o aš gaunu mažą komisinį mokestį. AČIŪ.