TRENTO Italijos Šiaurėje (senovinis Tridentas, Alpės ir pasaka realybėje)

Prisiminus Trento miestą Italijos Šiaurėje man pasidaro labai gera.

Planuodama maršrutą kažkaip atradau jį ir supratau, kad būtinai ten noriu, kad ir nėra visai pakeliui. Ir nenusivyliau – keliaudama po Italiją pamačiau labai daug nuostabių vietų, bet Trentas man įstrigo vos ne labiausiai.

Trentas (it. Trento, vok. Trient) – miestas šiaurės Italijoje, Trentino-Alto Adidžės regiono sostinė ir Trento provincijos centras.

Trento – Tridento Istorija

Įvairūs šaltiniai, pateikia skirtingas miesto vardo kilmės teorijas. Vieni, nurodo, jog romėnai gyvenvietę praminė „Tridentum“, nes jos teritoriją supo trys kalnai. Kiti šaltiniai nurodo daug senesnį vardo atsiradimą, sugalvotą „retų“ genčių, Trento apylinkėse gyvenusių dar prieš mūsų erą. Tačiau gražiausia ir labiausiai paplitusia vardo legenda tapo užrašas: „ Montes argentum mihi dant nomenque Tridentum“, kas reikštų: „Kalnai man davė sidabrą ir vardą Tridentum“.

I a. pr. Kr. slėnį užkariavo romėnai ir pervadino miestą į „Tridentum“. Priklausydamas Romos imperijai, „Tridentum“ didino savo karinę ir gynybinę reikšmę, tapdamas tipiniu imperijos miestu, kurį charakterizavo amfiteatras, pirtys ir vandens tiekimo sistema su akvedukais. Net ir žlugus galingai Romos imperijai, dabartinis Trento, neprarado savo ekonominės reikšmės ir militarinės įtakos zonoje.

Powered by GetYourGuide

VI a. slėnį užkariavo „gotai“, vėliau „longobardai“, „frankai“ ir „bavarai“. Tik VI a. čia įkūrta nepriklausoma kunigaikštystė, ilgainiui praradusi savo savarankiškumą, pasidavusi „longobardų“ įtakai ir Xa. tapusi Šventosios Romos Imperijos dalimi. XI a. čia buvo įkurta vyskupo valdoma Trento kunigaikštystė, sėkmingai gyvavusi 8 amžius, iki Napoleono sukeltų karų.

1545 – 1562 m. Trento vyko garsusis „Tridento Susirinkimas“, kurį sušaukė Katalikų Bažnyčia apsvarstyti reformų, kurios paskatintų atskilusias tikinčiųjų grupes, ypač vokiečių protestantus, sugrįžti į bažnyčios prieglobstį.

1816 m. Trentas prijungtas prie Habsburgų monarchijos ir XIX a. išgyveno tikrą pertvarkų epochą: nutiesiamas geležinkelis, pakeičiama upės Adige vaga.

Nuo XIX a. pabaigos mieste ir jo apylinkėse, vis labiau augo priešprieša tarp dviejų nacionalistinių judėjimų, kurių vienas, matė Trento Italijos sudėtyje, o kitas, kaip nepriklausomą vokišką sritį. Net ir dabar Trentino Alto Adige regione kalbama dvejomis kalbomis: italų ir vokiečių.

Esame prie pat alpių. Iš visų pusių jau sienos – Slovėnijos, Vokietijos, Austrijos, Šveicarijos, visai netoli jau ir Liechtenstein’as. Čia jau vis paklausia ne tik itališkai, bet ir “sprechen sie deutsch?” – (ar kalbate vokiškai?).

Kaip atvykti į Trentą, Italiją?

Patogiausias būdas čia atvykti – traukiniu. Vis kartoju, kaip mėgstu Italijos traukinius. Ir tikrai, jie pakankamai nebrangūs, vieninteliai Italijoje punktualūs, patogūs. Dar vienas milžiniškas pliusas – vaizdai pro langą. Ypač važiuojant link Trento, galima matyti besikeičiantį kraštovaizdį ir artėjančius kalnus. Kažkas fantastiško.

Mes iš Veronos važiuojam traukiniu- staiga pasikeičia kraštovaizdis, atsirando uolos, sodai ir ežerai. Važiuoji ir matai tokią Šveicarišką pasaką, o pasirodo, kad tai tik pradžia. Važiuojam į Trento miestą – kadaise buvusį Tridentu. Senovinį, nedidelį ir stebuklingai įrėmintą kanų! Kelionė truko trumpiau nei valandą, o kainavo apie 13 eu. asmeniui.

Traukinius galite rasti ir per Rail Europe , TrainLine , o OMIO rodo ir traukinius, autobusus.
Dar FLIX autobusus galima visada pasižiūrėti, nes jie dažnai turi biudžetinių variantų.

Bet galima čia atvykti ir iš kitų Italijos miestų. Pabuvoję Trento, mes traukiniu važiavome į Veneciją. Teko du kartus perlipti, bet tikrai nebuvo sudėtinga ar klaidu. Traukinių bilietus galima pirkti vietoje, bet, norint apsidrausti (ypač sezono metu), geriausia nusipirkti š anksto internetu. Ieškokite “Trenitalia” ar “Italo” kompanijų.

Centrinė Trento stotis miesto centre, šalia Dantės aikštės. Iškart išvažiuoji su lagaminu laukan ir pamatai boluojančius kalnus tolumoje. O Dantės aikštėje pilna suolelių, kur galite prisėsti.

Kur apsistoti Trento mieste?

Viešbutį pasiekėme pėščiomis, keliaudami nuo stoties, maždaug per 15 min.
Pasirinkome Hotel Everest , nes tai pasirodė neblogas variantas, ieškant kiek mažesnių kainų, bet patogaus apsistojimo Trento mieste. Nėra toli nuo centro, geri įvertinimai, numeriai su visais patogumais.  Tai trijų žvaigždučių viešbutis. Mokėjome 128 eu. už dvi naktis dviese.

Kambarys buvo švarus, tvarkingas. Lovos patogios, puikus dušas. Tipinis viešbučio kambarys, kuris mums tikrai patiko. Į numerį galima pakilti liftu. Sekmadienį nedirbo nei parduotuvės, nei kavinės – mus išgelbėjo šio viešbučio turima picerija, į kurią ateina žmonės iš viso miesto. Už picą sumokėjau apie 10-11 eu, bet ji buvo nuostabi ir tikrai to verta.

Pagalvokite, ar važiuosite slidinėti ir norite apsistoti arčiau alpių, ar labiau vaikščiosite mieste, tad patogiau bus gyventi centre.

Transportas Trento mieste

Daug kur Trente galima nueiti pėščiomis. Bet prireikus, pasinaudoti kviečia ir viešasis transportas. Tvarkaraščius ir planus su maršrutais galite rasti ČIA.

Kainoraštis:

Screenshot 2019-07-02 at 20.37.59.png

Mums teko bilietėlį pirkti autobuse – po du eurus. Pavažiavome mažai ir dar ne ten, tad neapsimokėjo, bet gyveni ir mokaisi. O šiaip galite įsigyti jų kioskeliuose ar aparatuose už 1,20 eu ir galios 70 min.

Galite atsisiųsti ir apss’us (mobilias programėles) į telefoną, kur galima bus paprastai įsigyti elektroninius bilietukus su kreditine kortele: ČIA.

Sardagna Trento

Taip pat galite naudotis ir funikulieriumi – nors jis kelia oru, o ne bėgiais ant kalno, tad net nežinau, koks tinkamiausias pavadinimas. Tarsi kabina, kuri lynu užkelia į klną. Iš Trento (visai netoli nuo centro) galite pakilti į Sardagna kalną. Kelionė kainuoja 5 eu. pirmyn ir atgal žmogui, jei tik į vieną pusę – 3 eu.

Kelsitės gal septynias minutes, o vaizdai viršuje bus fantastiški. Galėsite pasivaikščioti, nueiti į apžvalgos aikštelę. Netoliese yra ir kaimelis, galima leistis link jo. Labai labai rekomenduoju čia užsikelti.

Processed with VSCO with c1 preset

Aš bijau aukščio ir kėlimasis man buvo nemalonus. Maniau, kad nebus labai blogai – liftų ar lėktuvų nebijau, bet tu jauti, kad kabi ore ir man buvo labai  baisu ir adrenalino lygis pakilo kraujyje ženkliai. Iškentėjau abu kėlimusis (pirmyn ir atgal), bet buvau stipriai užsimerkusi ir vos kvėpavau. Tad būkite perspėti. Bet, net ir su baime, tikrai įmanoma vis tik užkilti ir aš nesigailiu, kad išdrįsau, nes vaizdai buvo nuostabūs.

Teko skristi “kapsulėje” – tartum funikulieriumi ant “lenciūgo” ant kalno Sardagna – man širdis nusirito iki kulnų ir maniau, kad “basta” – “caput” – aukščio baimė niekur nedingo, bet vaizdai tokie, kad verta ir drebulio akimirkų ir viso adrenalino su žiežirbom. Meilė kalnams tikrai atsirado. Tiesiog į juos žiūri ir žaviesi – gyvenimas pasidaro pilnas ir pakankamas. Bent akimirkai.

Ką verta pamatyti TRENTO, Italijoje?

1.Cesare Battisti Mausoleum

Adresas: Via Dòs Trento, 38122 Trento TN, Italija

O kas tas C. Battisti? Ankstyvaisiais 1900 metais, jis buvo svarbi Italijos figūra, kuri buvo nužudyta austrų armijos pirmo pasaulinio karo metu. Monumento dizainas primena romėnų ar graikų stilių. Atidarytas 1935 m.

Užkilę ant Sardagnos kalno ar tiesiog vaikštinėdami po miestą, matysite ant vienos iš kalvų stovintį apvalainą šviesų statinį – tai mauzoliejus. Mes nusprendėme ten nuvykti, bet su autobusu pavažius vos stotelę, patekome prie greitkelio, kur reikėjo daug eiti, o galiausiai stačiu šlaitu kopti į kalną. Ten buvo įėjimas į parką ir eiti galima – bet statu, o kelis kartus praūžė didelės mašinos, kurios skuba, o ten posūkis po posūkio… buvo labai nesaugu. Bet vėliau atradome, kad buvo kitas įėjimas, kur būtų buvę geriau eiti.

Jei esate sportiški – tikrai galima užlipti. O mes ėjome, ėjome ratu, per serpantinus, kol galiausiai pusiaukelėje supratau, kad nepajėgsiu niekaip, tad leidomės žemyn ir ėjome nuo ten gerą gabalą ligi miesto centro. O ir nežinau, ar daug praradome – tikiu, kad ten atsiveria gražus vaizdas, bet nieko daugiau. Tad ar ten būtina nueiti? Iš mano patirties – nebūtinai.

Įeiti į minėtą parką galima nuo 9 iki 19 valandos. Nemokamai.

2. Via Belenzani

Eidami nuo stoties link Trento katedros, praeikite pro Belenzani gatvę. Mane senamiestis tiesiog sužavėjo. Ant kiekvieno kampo istorinės lentelės, fantastiški pastatai bei kiemei, į kuriuos labai siūlau įkišti nosį.

Viename radome Neptūno fontaną ir sodą, kitame akmeninių skulptūrų modernią ekspoziciją. Tikrai neskubėdami praeikite ir pasižvalgykite į apylinkes, kiemelius, užsukite į kavinukę kavos…

3. Katedra – Duomo di Trento

Adresas: Piazza del Duomo, 38122 Trento TN, Italija

Gražus ne tik pastatas, bet ir aikštė. Čia pamatysite Neptūno didžiulį fontaną, spalvotų čerpių stogus, kavines ir tikrą senoviško miesto širdį. Man ši aikštė beprotiškai patiko.

Processed with VSCO with c1 preset

Ją rasite pačiame Trento centre. Tai buvo oficiali Trento vyskupo vieta iki pat 1802 metų.
Katedra pastatyta ant seniau VI a. egzistavusios bažnyčios, paskirtos miesto globėjui Šventeajam Vigilijui (San Vigilio).

Pati Katedra pastatyta XI amžiuje, o vėliau renovuota, XIV amžiuje, Renesanso metu, buvo įkorporuotos freskos, kurias galima pamatyti dabar. Tai Gotikos ir Romanikos kombinacija.

Būtinai užeikite ir į Katedros vidų. Mes buvo tokiu metu, prieš Velykas, kai viduje buvo labai daug palmių šakelių, kurias šventino.

Processed with VSCO with c1 preset

Atrodo, kad patekome į sanatoriją – parkai, kuriuose negalima gerti alkoholio (labai neįprasta Italijai), daug ančių, ančiukų, gėlių ir varnėnų kliegesių. Kvepia visterijos, medų jau pradeda kopinėti bitės, o tulpės žydi visu pajėgumu. Labai tvarkinga, gaivu ir saulė išlindo, apkabindama taip, kad nereikėjo striukės.

Atsisėdi Dantės aikštėje su kava, vaikštinėji po senamiesčio bažnyčias, kiemelius ir gatveles – toks senovinis didingas miestas, kur Neptūnas sveikina atvykusius ir saugo iš mozaikų sudėliotus bokštų stogus…ir pilys, ir senovinėm freskom išbučiuoti pastatai apsikabina.

Svarbiausia – kalnai. Milžiniškos Alpės, snieguotom viršūnėm apsupusios miestą. Išlipus iš traukinio negalėjau patikėt ir net ašaros tryško, nes toks gamtos stebuklas, kad užima kvapą. Tokia ta pirmoji kukli pažintis su kalnais – niekada nebuvau jų mačiusi iš taip arti, tokių tikrų ir nenudailintų. Net norisi paliesti, ar tai ne kokios hologramos.

4. Chiesa di Santa Maria Maggiore

Adresas: Vicolo delle Orsoline, 1, 38122 Trento TN, Italija

Labai verta aplankyti ir Santa Maria Maggiore bažnyčią. Keliaukite pėščiomis į vakarus nuo miesto Katedros. Bažnyčios dizainas panašus į Duomo, turi didelę rozetę (apvalainą priekinį langą), šalia graži varpinė. Viduje rasite labai įvairių dekoracijų, barokinių altorių. Pati bažnyčia priskiriama Renesanso laikotarpiui, pastatyta 1520 m.

5. MUSE mokslo muziejus

Adresas: Corso del Lavoro e della Scienza, 3, 38122 Trento TN, Italija

MUSE tai žymus (ir ne be reikalo) mokslo muziejus, kuriame ras, ką veikti, ir suaugusieji, ir vaikai. Pasiekti jį galima nuo Duomo pėščiomis per kokias 20 minučių.

Bilietą galite nusipirkti:

Apie ekspozicijas ir patį muziejų galite pasiskaityti ČIA (anglų kalba arba italų). Aš labai norėjau čia apsilankyti, bet buvome pirmadienį, kai muziejai, deja, nedirbo. Tikiuosi kažkada čia sugržti. Kitomis darbo dienomis dirba 10 – 18 val., savaitgaliais valandą ilgiau.

6. Castello del Buonconsiglio

Adresas: Via Bernardo Clesio, 5, 38122 Trento TN, Italija

Nueiti prie šios gotikinės pilies labai verta. XIII amžiuje tai buvo prieglobščio vieta miesto valdytojams princams-vyskupams. Pilis buvo taisoma, renovuojama, bet vis dar yra išlaikiusi neapsakomą istorinį paveldą. Galima pamatyti vidiniame kieme unikalius, išlikusius spalvotus paveikslus ir freskas. Taipogi, atsivers ir gražus miesto vaizdas, kalnai. Galima užeiti ir vidun, apžiūrėti interjerą ir daug išlikusio gotikinio meno.

7. Museo Diocesano Tridentino

Adresas: Piazza del Duomo, 18, 38122 Trento TN, Italija

Palazzo Pretorio rasite Katedros aikštėje – senovinis pastatas, kuriame įsikūręs šis muziejus. Jis pristato Trento miesto istoriją, religinį palikimą. Galima išvysti įspūdingą artefaktų kolekciją, kurių kilmė siekia net IX amžių.

Muziejus padalintas į skirtingas kategorijas. Tai paveikslai, medinės skulptūros, brangenybės, sienų menas ir tapetai, rankraščiai.

Muziejus atviras 10–13, 14–18 valandomis Vasarą (žiemos metu dirba kiek trumpiau, tad prieš vykdami pasitikrinkite), neveikia  antradieniais. ČIA muziejaus internetinis puslapis, kuriame rasite visą informaciją. Bilieto kaina 7,00 €, bet žmonėms virš 65 m. kainuoja 5,00 € , studentams ir iki 26 m. žmonėms –  2,00 €. Vaikams iki 14 m. , neįgaliesiems nemokamas muziejaus lankymas.

8. Astronautikos muziejus

Adresas: Via Lidorno, 3, 38123 Trento TN, Italija

Šį muziejų rasite Trento oro uoste. Nuo centro mašina važiusite ligi oro uosto maždaug 15 min. Jei išskrendate iš Tento lėktuvu – tuo pačiu galite aplankyti ir šį muziejų. Čia pamatysite lėktuvus ir kitus skraidančius aparatus  iš skirtingų istorinių laikotarpių. Muziejus įkurtas 1927 m. Nedirba pirmadieniais.

Valgėm smagioje, nebrangioje kavinukėje netoli pilies.

9. Požemiai Trento

Adresas: Piazza Cesare Battisti, 1 Trento

Tikriausiai nežinojote, kad Trento miestas pastatytas ant senovės Romėnų miestelio, kuris buvo visiškai palaidotas. Tridento miestas buvo pastatytas I a. pr. Kr. kai Romėnai užėmė šį Italijos regioną. Kai jų imperija išsiplėtė, Tridentas tapo itin svarbiu kariniu ir mainų tašku.
Šiandien galima patekti į miesto požemius ir pamatyti dar išlikusias detales romėnų sienų ir kelių. Beje, yra išlikę ir keletas namų su gražiomis mozaikomis.

10. Tepk slides/Paganella

Jei norisi paslidinėti – vakarų šiaurėje laukia kalnas Paganella. Šio kalno aukštis 1 533 m.
Tai tobula vieta, norintiems užsiimti žiemos sporto šakomis. Nuo čia galima keltis ir slidinėti nuo Andalo-Doss Pela, Teresat, Salare Conca and San Antonio kalnų.

Netoli kalno rasite ir  Rifugio la Roda, kur galima rasti pastogę, šilto maisto ir reikiamą įrangą slidinėjimui. Rašoma, kad Paganella yra žadą atimanti vieta, kur atsiveria fantastiški vaizdai, galima puikiai praleisti laiką slidinėjant bei sportuojant.

Papildomai:

Mercatini Di Natale

Kalėdiniu laikotarpiu Piazza di Fiera vyksta nuostabi kalėdinė mugė, kurią labai verta aplankyti. Ji vyksta kasmet nuo Lapkričio 18d. iki Sausio 6d. Jei šiuo laikotarpiu planuojate aplankyti Italiją – nepraleiskite ir Trento kalėdinės mugės, apie kurią visi atsiliepia su žavesiu. Kvapai, vaizdai, dovanėlės…nepakartojama.

– Mezzano kaimas

Važiuojant į vakarus nuo Trento, maždaug per 50min. automobiliu pasieksite šį miestelį. Čia gyvena vos 1,600  žmonių, o pats kaimas yra įsikūręs  dolomitų papėdėje. Graži bažnyčia, pagrindinė miestelio aikštė, žaliuojanti gamta ir kalnai šalia. Čia ypač patiks tiems, kurie nori leistis į žygius. Tai gali būti puiki lokacija, norint pusdienio ar dienos kelionės nuo Trento miesto.

– Garda ežeras

Tai didžiausias ežeras Italijoje ir yra laikomas vienu gražiausių šalies vietų. Jį pasieksite maždaug per valandą, vykdami nuo Trento (bent jau jo šiaurinę dalį). Galite važiuoti ir traukiniu. Čia vasarą atjuda labai daug turistų, o vaizdai tiesiog užburiantys.

Powered by GetYourGuide

Jei tik turite tam dieną – tikrai verta ją paskirti kelionei prie Garda ežero. Čia apžiūrėkite tokius objektus, kaip Monte Baldo, Sirmione kalno papėdes, Rive del Garda miestelį.

Vaizdas nuo Sardagna kalno

Galiausiai…

Šioje kelionėje matėm tiek nuostabių vaizdų, bet Trentas buvo toks kitoniškas ir nepatirtas, kad mane apžavėjo labiau už viską. Tikrai norėčiau čia nusivežti kiekvieną.

Man Trento miestas paliko neišdildomą įspūdį ir noriu čia grįžti dar daug kartų. Norintiems ramesnės Italijos, beveik Šveicarijos, kalnų ir gamtos – čia nuostabu. O ir apsistoję Trente, galite nuvažiuoti daug kur aplinkui, apžiūrėti Garda ežerą, aplinkinius miestelius ir miestus. Galite slidinėti, kopinėti, leistis į žygius, o galite ir valgyti picą miesto centrą, lankyti muziejus ir eiti pasivaikščioti. Man čia buvo labai gera.

O iš Trento keliavau traukiniu į Treviso miestą netoli Venecijos, iš kur skridau namo. Bet apie tai vėliau – nepražiopsokite naujienų.

Iki susikeliavimo!

PS:. Pirkdami bilietus ar įsigydami turus per pateiktas nuorodas, padedate šiam puslapiui, nes Jums tai nieko nekainuoja, o aš gaunu mažą komisinį mokestį. AČIŪ.